MÁTE DOTAZY TÝKAJÍCÍ SE VÁMI VYUŽÍVANÉ SLUŽBY?

Portál Fleetboard

Co je nový portál Fleetboard a jak se liší od stávajícího řešení pomocí desktopu?

Nový portál Fleetboard nahrazuje jako komplexní řešení stávající systémy portálů Mercedes-Benz Trucks Uptime a Fleetboard Cockpit. Portál nabízí intuitivní webové uživatelské rozhraní pro správu objednaných služeb Mercedes-Benz Trucks Uptime, resp. Fleetboard.

Výhody:

  • není nutná žádná místní instalace
  • současná práce na několika koncových zařízeních bez ohledu na místo (např. chytrý telefon a notebook)
  • Rychlejší vývojové cykly a pohotové zavádění nových funkcí
  • Kratší doby odstávek díky rychlejšímu odstraňování potíží

Jaké funkce nabízí nový portál Fleetboard?

Funkčnost a dostupnost služeb nového portálu Fleetboard se neustále zdokonaluje. Aktuální rozsah služeb naleznete zde: Service Description

Kdo má nový portál Fleetboard k dispozici?

Nový portál Fleetboard je v zásadě k dispozici všem stávajícím zákazníkům využívajícím služby Fleetboard a Mercedes-Benz Trucks Uptime. Zda můžete jako stávající zákazník využívat výhod nového portálu Fleetboard, závisí na stavu technického vývoje a službách, které jste si objednali. Pro další informace se obraťte na svého prodejce.

Mohu i nadále používat starý portál Mercedes-Uptime, resp. portál Fleetboard?

Nový portál Fleetboard v budoucnu zcela nahradí Fleetboard Cockpit, resp. portál Mercedes-Benz Trucks Uptime. Jakmile jste byli jako stávající zákazník pozváni na nový portál, je Vám ještě dočasně umožněn přístup do starého systému. Poté bude Váš uživatelský účet deaktivován.

Jaké jsou předpoklady pro používání nového portálu Fleetboard?

Systémové předpoklady

Pro používání nového portálu Fleetboard doporučujeme prohlížeče Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge. Pro registraci potřebujete e-mailovou adresu.

Požadavky na hardware

Použití nového portálu Fleetboard je vázáno na určité verze hardwaru ve Vašem vozidle, s ohledem na aktuální stav technického vývoje. Informace o podporovaném hardwaru a konfiguraci ve Vašem vozidle si můžete vyžádat u Vašeho prodejce.

Jak získám přístup k novému portálu Fleetboard?

Pro používání portálu Fleetboard je nutná rámcová smlouva Fleetboard nebo smlouva Mercedes-Benz Trucks Uptime. Přístup na portál je možný pouze prostřednictvím personalizované pozvánky pro stávajícího uživatele. Ten může umožnit přístup ke zvoleným vozovým parkům a relevantním údajům.

Jak se zaregistruji na novém portálu Fleetboard, když obdržím pozvánku?

Za tím účelem klikněte na odkaz v pozvánce, kterou jste obdrželi e-mailem. Následně zadejte v registrační masce individuální heslo a přihlaste se.

Podrobný návod k procesu registrace najdete zde:

Jak funguje aktivace, resp. deaktivace vozidla na novém portálu Fleetboard?

Postup při aktivaci a deaktivaci vozidla zůstává nezměněn. Můžete jej nastavit obvyklým způsobem přes Support Center na webové stránce Fleetboard: FleetBoard: centrum online podpory

Mohu se přihlásit do svého uživatelského účtu současně pomocí různých koncových zařízení?

Současně se můžete přihlásit pomocí různých koncových zařízení nebo prohlížečů.

Jak dlouho se údaje uchovávají v cloudu?

Údaje jsou uchovávány tak dlouho, jak je to nutné pro poskytování příslušných služeb v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. Automatické vymazání probíhá po uplynutí příslušné lhůty.

Je možné na portálu Fleetboard připojit externí systémy?

V současné době nejsou přes nový portál Fleetboard nabízena žádná rozhraní. K tomu dochází v pozdější fázi vývoje.

Pro která elektrická vozidla mohu nabídnout digitální služby a které služby jsou dostupné?

V současné době lze digitální služby nabízet pouze pro vozidla eActros a eEconic. Služby dostupné pro elektrická vozidla jsou mapování, kniha jízd, management nabíjení a Mercedes-Benz Trucks Uptime.

Charge Management

Funguje management nabíjení s mými stávajícími nabíjecími stojany?
Management nabíjení poskytuje služby pro nabíjecí stojany v soukromých depech. Nejnovější seznam kompatibilních nabíjecích stojanů naleznete na naší webové stránce: https://www.fleetboard.info/digital-solutions/fleetboard-portal/fleetboard-charge-management/. Neustále testujeme nové nabíjecí stojany od různých dodavatelů z hlediska kompatibility s managementem nabíjení.

Funguje management nabíjení s veřejnou sítí nabíjecích stojanů?
Nabíjení na veřejných nabíjecích stojanech se v současnosti ještě nedá monitorovat pomocí managementu nabíjení. Protože je síť nabíjecích stojanů pro nákladní vozidla stále dostupnější, plánujeme tento aspekt služby přidat.

Kde získáte informace o stavu nabití akumulátoru a zbývajícím dojezdu?

Údaje o stavu nabití akumulátoru a zbývajícím dojezdu přicházejí přímo z vozidla. Údaje se zobrazují v následujících aplikacích: Map, Uptime

Komunikují nabíjecí stojany přímo s backendovým systémem Daimler Truck nebo existuje rozhraní mezi backendovými systémy prodejce nabíjecích stojanů a společností Daimler Truck?

Nabíjecí stojan komunikuje přímo s backendovým systémem Daimler Truck prostřednictvím své SIM karty nebo kabelového připojení. Komunikace je založena na standardu OCPP 1.6.

Platí limit zatížení pro vozidlo nebo celý nabíjecí stojan?

Pro celý nabíjecí stojan. Ten pak rozděluje výkon v závislosti na absorpční kapacitě vozidel, která jsou v případě potřeby současně zapojena přes více přípojek.

Kdo mi může pomoci při problému s mým nabíjecím stojanem?

Nabíjecí stojan od společnosti Siemens: V případě problémů kontaktujte tým podpory společnosti Fleetboard nebo Siemens. Nabíjecí stojan od jiných výrobců: V případě problému s hardwarem nabíjecího stojanu kontaktujte tým podpory výrobce nabíjecího stojanu. Případné problémy v aplikaci Fleetboard Charging vyřeší tým podpory Fleetboard.

Poskytuje společnost Daimler Truck/Fleetboard SIM karty pro nabíjecí stojan zákazníkům?

Ne, společnost Daimler Truck/Fleetboard neposkytuje zákazníkům žádné SIM karty. Nabíjecí stojan lze připojit k Internetu přes LAN, WLAN nebo SIM kartu.

Jakou spotřebu dat mám očekávat, když je můj nabíjecí stojan připojen k Internetu prostřednictvím SIM karty?

Jeden z našich prodejců nabíjecích stojanů odhaduje spotřebu dat přibližně <500 MB za měsíc.

Jsou kompatibilní nabíjecí stojany dostupné na všech trzích Fleetboard?

Nabíjecí stojany kompatibilní s managementem nabíjení by měly být dostupné na všech trzích, na kterých je dostupné vozidlo eActros/eEconic. Nejnovější seznam kompatibilních nabíjecích stojanů naleznete na naší webové stránce: https://www.fleetboard.info/digital-solutions/fleetboard-portal/fleetboard-charge-management/

Mercedes-Benz Trucks Uptime

Kde najdu informace o Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Váš portál Mercedes-Benz Trucks Uptime je integrován v novém portálu Fleetboard.  

Jsou služby Fleetboard pro používání služby Mercedes-Benz Trucks Uptime povinné?

Ne, nejsou. Mercedes-Benz Trucks Uptime je součástí servisní smlouvy k vozidlu a nepatří k rámcové smlouvě Fleetboard.

Pro která vozidla jsou k dispozici služby Mercedes-Benz Trucks Uptime?

Používání služby Mercedes-Benz Trucks Uptime je možné pouze ve spojení s nákladním vozidlem Mercedes-Benz.

V současné době je služba Mercedes-Benz Trucks Uptime k dispozici pro konstrukční řady „Actros“, „Antos“, „Arocs“, „Atego“, „eActros“, „Econic“ a „eEconic“ při splnění technických předpokladů, se specifickými výjimkami pro jednotlivé země a vozidla.

Pro podrobné informace o dostupnosti služby se prosím obraťte na svého servisního partnera Mercedes-Benz Trucks.

Je služba Mercedes-Benz Trucks Uptime dostupná i pro elektrická vozidla?

Ano, obecně lze službu MB Trucks Uptime nabízet pro elektrická vozidla Mercedes-Benz a je dostupná na portálu Fleetboard https://my.fleetboard.com

Cockpit

Jaké jsou systémové podmínky pro použití Fleetboard Cockpit?
Pro optimální využití služeb Fleetboard doporučuje Fleetboard dodržování minimálně následujících systémových podmínek:
Systémová doporučení

Jak provedu aktualizaci Fleetboard Cockpit?
Aktualizaci můžete spustit v rámci Cockpit Client v sekci Pomoc/aktualizace

Kde mohu stáhnout Fleetboard Cockpit?
Nejnovější verzi najdete pod následujícím odkazem:
Aktualizace Cockpitu

EVIDENCE ČASU

Podporuje Fleetboard Evidence času provozní režim pro 2 řidiče?
V rámci Fleetboard Evidence času máte zobrazeny i údaje spolujezdce.

STAHOVÁNÍ VELKOKAPACITNÍ PAMĚTI A (KARET ŘIDIČŮ)

Jak mohu změnit interval stahování velkokapacitní paměti?
Interval (max. 30denní interval) pro stahování velkokapacitní paměti můžete individuálně nastavit ve Fleetboard Cockpit.

Jak mohu stahování karet řidičů spravovat?
Stahování karet řidičů můžete spravovat v rámci služby Fleetboard Cockpit. Podrobný postup najdete v příručce Fleetboard Cockpit.

Jaké výhody mi přinese používání složky pro karty?
Díky naší složce pro karty jsou vaše firemní karty nepřetržitě k dispozici. Nemusíte sami spravovat firemní karty ani používat čtečku karet. Prostřednictvím složky pro karty zajišťujeme nepřetržitý přístup ke stahování tachografů.

Jak vám můžu poslat své firemní karty?
Postupujte podle podrobných pokynů v rámci konfigurace. Vysvětlíme vám, jak poslat firemní karty do naší složky pro karty včetně adresy.

Kolik firemních karet můžu poslat do složky pro karty?
Doporučujeme uložit jednu firemní kartu na 50 vozidel ve vašem vozovém parku.

Jak mohu získat zpět své firemní karty?
Kontaktujte naši podporu Fleetboard. Následně zajistíme vrácení vaší firemní karty.

Co se stane, když uplyne platnost mých firemních karet?
O datu uplynutí platnosti vás budeme informovat 90 dní předem. Po datu uplynutí platnosti kartu vaším jménem bezpečně zničíme. Pokud si chcete kartu ponechat, kontaktujte podporu Fleetboard.

HESLO

Zapomněl/a jsem heslo. Jak mám postupovat?
Nejdříve se obraťte na svého interního administrátora Fleetboard.
Pokud takového administrátora neznáte, kontaktujte Support prostřednictvím Online Support Center

Smart Tachograph

Ve vozidle je zabudovaný tachograf Smart. Na co je nutné dávat pozor?

  • Od 15.06.2019 je nový tachograf Smart (DTCO 4.0 / Tachograf 2. generace) povinnou výbavou pro nové registrace vozidel
  • Zavedením nového tachografu Smart budou zavedeny také nové karty servisní dílny, karty společností a karty řidičů (karty 2. generace)
  • Tachografy Smart mohou být konfigurovány pouze kartami servisní dílky 2. generace
  • Karty společností a karty řidičů mohou být dále používány po uplynutí platnost/ výměně budou vydány karty 2. generace

 Pozor:

  • Pro vozidla vybavená tachografem Smart není povoleno používání palubního počítače Fleetboard TP4
  • Vozidla vybavená tachografem Smart musí být vybavena palubním počítačem Fleetboard TP5 / cTP 
  • Zákazníci potřebují nejnovější verzi Fleetboard Cockpit (1.28 nebo novější).

MÁTE DOTAZY TÝKAJÍCÍ SE HARDWARE?

MÁTE DOTAZY TÝKAJÍCÍ SE AKTIVACE/DEAKTIVACE?

AKTIVACE

Co ovlivňuje délku trvání aktivace?
Délka aktivace závisí na vícero faktorech jako např. na zabudovaném hardwaru a jeho mobilním přijímači. Zajistěte, aby bylo zapalování v průběhu aktivace alespoň jednou za den zapnuté.

Jak mohu nechat aktivovat své vozidlo?
Vaše vozidlo aktivujte pomocí našeho formuláře 
Online Support Center

DEAKTIVACE

Jak mohu nechat deaktivovat své vozidlo?
Vaše vozidlo deaktivujte pomocí našeho formuláře Online Support.
Online Support Center

MÁTE DOTAZY TÝKAJÍCÍ SE FAKTURACE/SMLOUVY?

SMLOUVA

Kde najdu moje číslo smlouvy a zákaznické číslo?
Číslo smlouvy je 10místné číslo ve Vaší smlouvě, které začíná číslem 14“. Zákaznické číslo je 5místné nebo 6místné číslo a nachází se také ve Vaší smlouvě.

Mohu v rámci smlouvy provést změnu z užívání služby Management přepravy na službu Messaging?
Změna smlouvy je možná. K tomu je potřeba změnit rámcovou smlouvu. Kontaktujte v této souvislosti obchodního zástupce: Prodejní kontakty.

Jak dlouho zůstanou data v systému Fleetboard uložena?     
Podle typu dat jsou stanoveny různé lhůty pro jejich ukládání, ty lze najít v Nařízeních o ochraně osobních údajů Fleetboard.

Kde najdu přehled mnou zakoupených služeb?       
Vámi zakoupené služby najdete ve Vašem potvrzení smluvních ujednání.  

FAKTURACE

Proč dostávám vyúčtování poplatku za připojení a/nebo ročního poplatku?
Vyúčtování poplatku za připojení a/nebo ročního poplatku je součástí obsahu Vaší smlouvy s Fleetboard.

Proč je do vyúčtování zahrnuto vozidlo, které se již nenachází v mém vozovém parku?
V tomto případě to vypadá, že nebyla provedena deaktivace vozidla. Vozidlo, které již není součástí Vašeho provozu, můžete kdykoli prostřednictvím našeho online formuláře deaktivovat. Pokud jste vozidlo již prodali nebo vrátili, potřebujme doložit doklad jako např. smlouvu s leasingovým partnerem nebo doklad o prodeji vozidla.     

Kdy jsou faktury vystavovány?          
Faktury jsou vystavovány vždy na začátku měsíce.
 

PARTNERSKÁ FLOTILA

Chtěl/a bych podat žádost o zařazení partnerské flotily. Jak mám postupovat?
V Online Support Center v části „Administrativní nápověda“ vyberte nejdříve „Propojení s vozovým parkem partnera“ a poté „Objednat propojení“.

Respektujte podmínku, že formulář musí být podepsaný kompetentní kontaktní osobou z hlavní flotily majitele.

MÁTE DOTAZY TÝKAJÍCÍ SE APLIKACÍ FLEETBOARD?

Fleet.app

Jaké funkce nabízí Fleetboard Fleet.app?
> analýza výkonu s hodnocením stylu jízdy a obtížnosti výkonu (ve vztahu k vozidlu nebo k řidiči)
> zaznamenávání jízd (pozice, průběh tras)
> přehled průběhu doby řízení
> doba řízení a odpočinku

Kde mohu Fleetboard Fleet.app stáhnout?
Aplikace Fleetboard lze stáhnout v Google Play Store, Apple App Store.

Kdo je cílovou skupinou aplikace Fleet.App?
Správce zákazníka, manažeři a dispečeři

Fleetboard Driver

Jaké funkce nabízí aplikace Fleetboard Driver?
Pro řidiče důležité informace ze služeb Management času, Analýza výkonu a Track & Trace.

Jak mohu změnit číslo karty řidiče v aplikaci Fleetboard Driver?
Přihlaste se pro tento účel prostřednictvím Vaší e-mailové adresy a osobního hesla do Fleetboard Driver.
V registrační kartě Můj profil“ máte nyní možnost v sekci Obnovit kartu řidiče“ provést změnu čísla karty řidiče.

Jak mohu zaregistrovat řidiče do Fleetboard Driver?
1. V aplikaci se zaregistrujte zadáním svého jména, e-mailové adresy, jazykové verze, hesla a potvrďte souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami.
2. Bude Vám doručen e-mail, prosíme o jeho potvrzení.

Kde stáhnu aplikaci Fleetboard Driver?
Aplikace Fleetboard lze stáhnout v Google Play Store a Apple App Store.

PODMÍNKY

Které služby Fleetboard si musím koupit, abych mohl/a v aplikaci Fleetboard Driver sledovat data v rámci Performance Coach, Time Manager, Moje Vozidlo?
Pro následující náhledy musí být zakoupena příslušná služba:
Pro Time Manager je nutné zakoupit službu Evidence času.
Pro Performance Coach je nutné zakoupit službu Analýza výkonu.
Pro Moje Vozidlo je nutné zakoupit službu Track & Trace.

Jak mohu jako řidič číst data v rámci Performance Coach, Time Manager, Moje Vozidlo?
1. Po registraci a prvním přihlášení bude zobrazena verifikace karty řidiče.
2. Proveďte následující čtyři kroky.
3. Potom v rámci aplikace přidejte kartu řidiče a zemi jejího vystavení.
4. Následně přidejte stav km vozidla Fleetboard, u něhož je karta zasunuta do čtečky. 
5. Aby došlo k přenosu dat, je nutné, aby bylo vozidlo cca 15 minut v pohybu. Fleetboard nyní automaticky ověří, zda data uvedená v aplikaci souhlasí s daty Fleetboard.
7. (Pozor, proces verifikace může trvat až 24 hodin)
8. Proběhla-li verifikace úspěšně, automaticky obdrží Váš dispečer zprávu do Cockpit, aby data schválil.
9. Jakmile budou data schválena, budete je moci v aplikaci sledovat. 
10. Neproběhla-li verifikace úspěšně, zkontrolujte Vámi zadané údaje a verifikaci karty zopakujte.
11. Pokud ani potom nebude verifikace úspěšně dokončena, kontaktujte nás přes aplikaci.

KONTAKT

KONTAKT

Mám zájem o produkty/služby Fleetboard. Na koho se mohu obrátit?
Zde najdete přehled našich kontaktních partnerů pro odbyt: Prodejní kontakty

Kam mohu zaslat moji žádost o zaměstnání / kde mohu zjistit stav mé žádosti?
Vaše žádost o zaměstnání musí být doručena prostřednictvím www.daimler.com/career. Na tomto portálu můžete zjistit také stav Vaší žádosti.

Kde mohu zakoupit reklamní prostředky Fleetboard?
Naše reklamní prostředky nejsou prodejné. V případě Vašeho zájmu se obraťte na obchodního zástupce.